Back to top
Πως να ανεβάσω τα επίπεδα σιδήρου στο αίμα μου;
Πως να ανεβάσω τα επίπεδα σιδήρου στο αίμα μου;

🔸Πως να ανεβάσω τα επίπεδα σιδήρου στο αίμα μου;

🔸Ο Διατροφολόγος του MOOV Dimitrios Dragoumis προτείνει ⬇️

Ο σίδηρος είναι μέταλλο που σε μικρές ποσότητες είναι απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού.

Αποτελεί απαραίτητο δομικό συστατικό για την παραγωγή της αιμοσφαιρίνης, δηλαδή της πρωτεΐνης των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Η αιμοσφαιρίνη δεσμεύει το οξυγόνο του αέρα και το μεταφέρει σε όλους τους ιστούς του σώματος.

Έλλειψη σιδήρου προκαλεί αναιμία και τα κυρίαρχα συμπτώματα είναι αδυναμία και εύκολη κόπωση. Η ανεπάρκεια του σιδήρου κυρίως οφείλεται σε χαμηλή πρόσληψη του μετάλλου μέσω της διατροφής ή σε ανεπάρκεια απορρόφησης από το λεπτό έντερο ή γενικότερα σε απώλειες λόγω ασθενειών όπως διάφορες γαστρίτιδες, φλεγμονές στο έντερο ή ελονοσία. Άλλες αιτίες μπορεί να είναι η έντονη εμμηνόρροια, η χορτοφαγία ακόμα και ο υποθυρεοειδισμός αν δεν έχει διαγνωστεί μπορεί να προκαλέσει διάφορα συμπτώματα.

Ποιες όμως είναι οι τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο;

Συκώτι, κακάο σκόνη, φασόλια ξερά, μαϊντανός ωμός στο φαγητό ή στις σαλάτες, φακές, όσπρια, αρακάς, σοκολάτα, θαλασσινά, αυγό, σπανάκι, ψάρια καπνιστά, σαρδέλα (με το κόκκαλο), γαύρος (με το κόκκαλο) και γενικότερα ξηροί καρποί.

Η κατανάλωση των παραπάνω τροφίμων σε καθημερινή βάση μας επιτρέπει να διατηρούμε τα επίπεδα σιδήρου στο οργανισμό μας σε φυσιολογικά επίπεδα.

Η υπερπρόσληψη σιδήρου συσσωρεύεται στο ήπαρ, στην καρδιά και στο πάγκρεας και μπορεί να προκαλέσει κίρρωση και καρκίνο του ήπατος, καρδιακή αρρυθμία και διαβήτη. Υπερπρόσληψη είναι δύσκολο να συμβεί μέσω ισορροπημένης διατροφής αλλά κυρίως από αλόγιστη χρήση διατροφικών συμπληρωμάτων καθώς και αλόγιστη χρήση φαρμακευτικών σκευασμάτων. Η επιστημονική γνώση του διαιτολόγου – διατροφολόγου, του ιατρού αλλά και του φαρμακοποιού είναι απαραίτητη για την εξωτερική λήψη σιδήρου μέσω διατροφικών συμπληρωμάτων αλλά και φαρμακευτικών σκευασμάτων.