Back to top
ΠΩΣ ΤΟ PILATES ΩΦΕΛΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΣΑΣ ΥΓΕΙΑ
PILATES

Από τη δημιουργία του στη δεκαετία του 1920, το Pilates έχει χρησιμοποιηθεί σε όλο τον κόσμο για αύξηση της μυϊκής δύναμης και του τόνου, για βελτίωση της ευκαμψίας και της στάσης του σώματος και για απώλεια βάρους. Ωστόσο, όλο και περισσότερες έρευνες ανακαλύπτουν ότι το Pilates έχει επίσης ένα ευρύ φάσμα οφελών και στην ψυχική υγεία. Ας δούμε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους το Pilates έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στη βελτίωση της ψυχικής υγείας.

 

  • Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΤΑ (MINDFULNESS)ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Η αναπνοή είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για την ηρεμία του νου και χρησιμοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα τεχνικών ψυχικής υγείας.Η αναπνοή είναι μία από τις 8 αρχές του Pilates του JosephPilates και αποτελεί βασική συνιστώσα σε όλες τις κατηγορίες Pilates. Κάθε άσκηση Pilates περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο μοντέλο αναπνοής που βελτιώνει την αποτελεσματικότητα της άσκησης, βοηθά στην παροχή οξυγόνου στους μυς, απομακρύνει τα «απόβλητα» και σας εμποδίζει να κρατάτε την αναπνοή σας. Εστιάζοντας στην αναπνοή σας, ο εγκέφαλος δεν είναι σε θέση να «φτιάξει» τις«ΤΙ ΕΧΩ ΝΑ ΚΑΝΩ » λίστες ή να επικεντρωθεί στο πόσα πλυντήρια έχω να βάλω, θα προλάβω να πάρω τα παιδιά από τα Αγγλικά ή τί να μαγειρέψω αύριο??!!Αντ 'αυτού, το Pilates κατευθύνει την εστία σας προς τα μέσα καθ' όλη τη διάρκεια του μαθήματος, εκπαιδεύοντάς σας να εστιάζετε στο παρόν, να αισθάνεστετους  μύες που εργάζονται και να επανασυνδέεστε με το σώμα σας.

 

  • ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΛΑΡΩΣΗ

Το Pilates χρησιμοποιείται επίσης ευρέως ως ένας τρόπος για  μείωση και αντιμετώπιση του άγχους. Σύμφωνα με ερευνητές"Η άσκηση μπορεί να μειώσει τις ορμόνες του στρες, όπως η κορτιζόλη, και να αυξήσει τις ενδορφίνες, τις χημικές ουσίες του σώματός σας, που δίνουν στη διάθεσή σας φυσική ώθηση." (Scott, 2018). Ως μορφή άσκησης, το Pilates μπορεί επίσης να βελτιώσει την ικανότητά σας να ανταποκρίνεστε και να αντιμετωπίζετε το άγχος, βελτιώνοντας την ανθεκτικότητα στο στρες.

 

  • ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ

Όταν εκτελείτε αυτοματοποιημένες μορφές άσκησης όπως τρέξιμο σε διάδρομο, το σώμα μπορεί να λειτουργεί, αλλά ο εγκέφαλος δεν εμπλέκεται ενεργά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού και σε μειωμένα οφέλη κατά την άσκηση. Το Pilates  απαιτεί από εσάς να επιστρατεύσετε τόσο το σώμα όσο και το μυαλό σας ταυτόχρονα. Όταν μαθαίνουμε μια νέα άσκηση ή μια παραλλαγή, προκαλούμε τον εγκέφαλο να μάθει μια νέα ικανότητα, διατηρώντας το μυαλό σε επαφή/αφοσιωμένο, ανά πάσα στιγμή.

Εκτός από αυτό, "η άσκηση αντλεί αίμα στον εγκέφαλο, και σας κάνει να σκέφτεστε πιο καθαρά.Αυξάνει το μέγεθος του ιππόκαμπου, το τμήμα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τη μνήμη, όπως επίσης αυξάνει τις συνδέσεις μεταξύ των νευρικών κυττάρων στον εγκέφαλο. Αυτό βελτιώνει τη μνήμη σας και βοηθά στην προστασία του εγκεφάλου σας από τραυματισμούς και ασθένειες "(Healthdirect.gov.au, 2018).

 

  • ΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ Η’ ΤΗΣ ΑΓΧΩΔΟΥΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ

Οι περισσότερες έρευνες για την άσκηση και την ψυχική υγεία επικεντρώνονται στα πιθανά οφέλη για τους πάσχοντες από κατάθλιψη. Πράγματι, μια έκθεση τουRoyalAustralianandNewZealandCollegeofPsychiatrists συζητά τη σημασία της άσκησης στη διαχείριση των ψυχικών παθήσεων όπως η κατάθλιψη. Η έκθεση αναφέρει ότι η άσκηση "πρέπει να περιλαμβάνεται συστηματικά ως βασικό συστατικό στην αποκατάσταση από ψυχικές ασθένειες" (Ranzcp.org, 2018). Το Pilates μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία της κατάθλιψης και του άγχους, καθώς προσφέρει την ευκαιρία κοινωνικοποίησης, αλλάζει τα επίπεδα χημικών ουσιών στον εγκέφαλο (σεροτονίνη, κορτιζόλη και ενδορφίνες), δημιουργεί αντιπερισπασμόστις αρνητικές σκέψεις, απελευθερώνει το άγχος, ενισχύει την προσοχή και συμβάλλει στη δημιουργία μιας ρουτίνας «αυτο-φροντίδας».